کد خبر: ۳۳۸۴۹۴
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
0
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: 21 روستای همدان با جاذبه‌های منحصر به فرد، هدف گردشگری سبز همدان محسوب می‌شود.

علی خاکسار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان در گفتگو با پول نیوز  با اشاره به استقبال متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در همدان اظهار کرد: رونق بوم گردی یکی از سیاست‌های اصلی میراث فرهنگی استان است.

وی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف‌ گردشگری در راستای اسکان گردشگران و حمایت از جوامع‌روستایی و اشتغال‌زایی برای اهالی روستا افتتاح شده و مورد استقبال و بهره‌برداری گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: از ابتدای امسال ۲۵ پرونده متقاضیان اقامتگاه بوم‌گردی در دست پیگیری و بررسی است که ضمن بازرسی و بررسی لازم، پس از مراحل قانونی و تایید مجوز صادر و بهره برداری می‌شود.

خاکسار اضافه کرد: اقامتگاه بوم گردی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در رونق گردشگری چند سالی است که نام و جای خود را در بین اماکن اقامتی باز کرده و طرفداران زیادی نیز در بین گردشگران و مسافران دارد.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، فراهم کردن فضایی به دور از معماری مدرن و پرتردد و سر وصدای شهرنشینی است که در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شده است.

خاکسار ادامه داد: ضمن اینکه حفظ معماری و بافت روستایی، به درآمدزایی و ایجاد اشتغال و معرفی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری روستایی و برانگیختن تعلق خاطر و غرور ملی می انجامد.

وی یادآور شد: فلسفه ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، فراهم کردن فضایی به دور از معماری مدرن و پرتردد و سر وصدای شهرنشینی است که در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شده و ضمن حفظ معماری و بافت روستایی، به درآمدزایی و ایجاد اشتغال و معرفی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری روستایی و برانگیختن تعلق خاطرو غرور ملی می انجامد.

خاکسار تصریح کرد: حتی در برخی مواقع شاهد مهاجرت به روستاها و آبادانی این مناطق نیز بوده‌ایم ضمن اینکه توزیع سفر در اقصی نقاط استان و افزایش ماندگاری گردشگران از آثار ایجاد خانه‌های بوم گردی در روستاها است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰ باب اقامتگاه بوم گردی در سطح استان همدان ایجاد شده است و توجه به این حوزه مورد توجه است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان عنوان کرد:۲۱ روستای همدان با جاذبه‌های منحصر به فرد، هدف گردشگری سبز همدان محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: