April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس سازمان هواپیمایی کشوری در کیش عنوان کرد:
کد خبر: ۳۸۹۳۶۱
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
با ارتقاء جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی، در حوزه تأمین قطعات و تعمیرات گام‌های اساسی و مهمی برداشته شده است.

طراحی و ساخت در حوزه هوانوردی، راهبرد بلند مدت دولت سیزدهم

محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در همایش افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران که ۲۲ آذر در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد؛ گفت: سازمان هواپیمایی کشوری نقش شتاب دهنده و توسعه صنعت هوایی کشور مان را داشته است.

محمدی بخش با تبیین راهبرد دولت سیزدهم برای توسعه حوزه هوانوردی و ساخت هواپیما افزود: با استفاده و بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان که در این زمینه مطرح و پیشرو هستیم؛ می‌توانیم در صنعت هوایی نیز گام‌های بلندی در حوزه خودکفایی و توسعه برداریم.

وی با اشاره به تحریم صنعت هوانوردی کشورمان در بیش از ۴۰ سال گذشته افزود: در بخش غیر نظامی هرگونه دستورالعمل اجرایی، نشریات، کتب، قطعات هواپیما و حتی در حوزه امداد و اورژانس هوایی در تحریم هستیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: به همت متخصصان و جوانان این مرز و بوم در طی این چهل سال، صنعت هواپیمایی کشور نه تنها بر زمین نمانده بلکه روز به روز بر بالندگی آن افزوده شده است.

"محمدی بخش" افزود: بخشی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوا و فضا در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران به نمایش گذاشته شده است و امیدواریم که این نمایشگاه و همایش‌های جانبی آن، بتواند با اشتراک گذاشتن دانش و فناوری که شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهند؛ به توسعه و رونق این صنعت در کشور کمک کند.

وی با اشاره به اقدامات موثر در حوزه خرید هواپیمایی نو و دست دوم و نیز در حوزه نهضت تعمیر و تولید قطعات گفت: با ارتقاء جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی، در حوزه نهضت قطعات و تعمیرات گام‌های اساسی و مهمی را برداشتیم.

وی با اشاره به اقدامات بسیار مهم در حوزه بین الملل و تفاهم نامه‌های کشورمان با روسیه در زمینه صنعت هوایی و هم افزایی آن در دانش و توان هوایی کشور تاکید کرد: کشورمان بر اساس این تفاهم نامه ها، قادر است به طور کامل از ظرفیت‌های صنعت هوایی این کشور و بدون محدودیت بهره ببرد و این آورده خوبی برای کشور خواهد داشت و البته با سایر کشور‌های دیگر نیز تفاهم نامه امضا شده، اما کشور روسیه در این زمینه پیشگام و پیشرو است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: