May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۶۷۸
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
رییس گروه توانپزشکی تجهیزات وسایل کمک توانبخشی گفت: مرکز توانبخشی، کودکان با محدوده سنی ۳ سال را کمک می کند تا رشد گفتاری و زبانی داشته باشند.

بهره‌مندی کودکان ۳ ساله از رشد گفتاری و زبانی با کاشت حلزونی

مریم رمضانی رییس گروه توانپزشکی تجهیزات وسایل کمک توانبخشی سازمان بهزیستی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: کودکانی که دچار کم شنوایی بسیار عمیق هستند و وسیله کمک شنوایی مانند سمعک برای آن‌ها قابل استفاده نیست و یا اثرگذاری آن بسیار ناچیز است و رشد زبان و گفتار در آن‌ها صورت نمی‌گیرد. نیازمند جراحی کاشت حلزون شنوایی هستند. مرکز توانبخشی بعد از آن جهت کودکان با محدوده سنی ۳ سال را می‌تواند کمک کند تا رشد گفتاری و زبانی داشته باشند تا نهایتا توانمند سازی فرد را در جامعه به دنبال داشته باشد.

او درباره وضعیت مالی و بهره‌مندی این کودکان از شرایط مرکز گفت: در سال گذشته تعداد ۲۵۰۰ کودک از مساعدت مالی سازمان و توانبخشی بعد از عمل کاشت بهره‌مند شده اند.

افراد نیازمند کاشت حلزونی هستند

رمضانی بیان کرد: کودکان و افراد کم شنوا می‌توانند از کاشت حلزون در راستا تقویت شنوایی و تربیت گوش خود استفاده کنند. با کاشت حلزونی موجب می‌شود حس شنوایی او تا حدودی خوب عمل کند. البته تمام افراد کم شنوا ویا ناشنوا بسته به شرایط جسمانی خود می‌توانند از این عمل استفاده کنند.

او در ادامه درباره روند عمل جراحی کاشت حلزونی گفت: بعد از عمل جراحی گاهی صدا‌های مختلفی توسط دستگاه کاشت حلزونی ایجاد می‌شود که بهتراست زمان و تمرین صورت بگیرد.

رمضانی تصریح کرد: افرادی که در این مسیر کمک کننده هستند، نقش به سزایی در روند کاشت حلزونی دارند که به خوبی پیش برود.

شرایط کاشت حلزونی

رییس گروه توانپزشکی تجهیزات وسایل کمک توانبخشی گفت: برای انجام کاشت حلزونی باید انگیزه وجود داشته باشد. این عمل برای افرادی مناسب است که کم شنوایی و یا ناشنوایی آن‌ها آزار دهنده است و در کلام آن‌ها تاثیر می‌گذارد. افرادی که می‌خواهند کاشت حلزونی انجام دهند نباید هیچ گونه بیماری خاصی داشته باشند که با این جراحی تشدید شود. افراد نیازمند کاشت حلزونی بهتر است اطلاعات کامل در ارتباط با این عمل بدانند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: