کد خبر: ۴۰۲۶۹۸
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
رشد ۲۵ درصدی حجم سفر‌های داخلی در سال اخیر و افزایش ۳۰ درصدی سفر‌های خارجی به نسبت ۵ ماه مشابه سال قبل، نویدبخش رونق صنعت گردشگری در ایران است.

افزایش ۳۰ درصدی سفر‌های خارجی به ایران

علی دارابی معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری به عنوان بهترین ابزار برای معرفی ارزش‌های فرهنگی و دانایی مردمان این سرزمین، می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در انتقال و ساخت فرهنگی جامعه داشته باشد. میراث فرهنگی و طبیعی ایران اسلامی تنها مزیت رقابتی برای توسعه گردشگری در کشور است.

او ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری در کشور در منویات مقام معظم رهبری مورد تأکید بوده که این مهم در سیاست‌های ابلاغی ایشان در برنامه هفتم ملحوظ شده است.

به گفته دارابی، تنوع‌بخشی به محصولات گردشگری به فراخور گستردگی مقاصد سفر، می‌تواند تأکید بر همه زمانی و همه مکانی سفر را در کشور محقق سازد و وقوع این مهم باعث حمایت و توانمندسازی زیست بوم و کسب و کار‌های کوچک می‌شود.

معاوت میراث فرهنگی می‌گوید: سازمان جهانی گردشگری با توجه به چالش‌های زیست محیطی کنونی و نیاز به حفظ منابع طبیعی شعار امسال خود را با موضوع گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز عنوان کرده است. این شعار می‌تواند بر آگاهی بخشی به مردم در حفظ محیط زیست، اقتصاد جامعه محلی و کاهش مصرف انرژی تأثیرگذار باشد.

او اظهار کرد: گردشگری به عنوان یکی از صنایع بزرگ اشتغال‌زا در جهان و ابزاری برای تنوع بخشی در اقتصاد معرفی می‌شود به گونه‌ای که از هر ۱۰ نفر، یک نفر در این صنعت شاغل هستند و بانوان ۵۴ درصد از نیروی کار در این حوزه را تشکیل می‌دهند. در مقاصد نوظهور گردشگری، حدود ۵۰ درصد از جامعه هدف به دلیل کمبود منابع یا دسترسی به آموزش، قادر به فعالیت در حوزه گردشگری نیستند، لذا شایسته است فراگیری و ارتقای کیفیت آموزش بالاخص در جوامع روستایی، بانوان گرامی و هوشمند سازی آن مدنظر قرار گیرد.

دارابی تصریح کرد: سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۷/۶ درصد که این میزان در ایران، حدود ۴/۶ درصد از کل اقتصاد و ۴۵۴ هزار و ۵۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود. رشد ۲۵ درصدی حجم سفر‌های داخلی در سال اخیر و افزایش ۳۰ درصدی سفر‌های خارجی به نسبت ۵ ماه مشابه سال قبل، نوید بخش رونق و پویایی این صنعت در ایران است.

وی افزود: امید که توسعه گردشگری منجر به معرفی مطلوب کیفیت‌های سرزمینی ایران به آحاد مردم و همچنین جامعه جهانی شود و پس از آن از انتفاعات اقتصادی این صنعت مردم پایه در جهت جایگزین اقتصاد نفتی بهره‌مند شویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: