April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم:
کد خبر: ۴۰۳۱۶۶
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
قشم - عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فرآیند اصلاح و بروزرسانی سامانه‌های این سازمان جهت بهینه‌سازی شرایط و تسهیل فرآیندهای جذب سرمایه‌گذار خبر داد.

بهسازی سامانه‌های اقتصادی منطقه آزاد قشم در دستور کار

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی با اشاره به مصوبات دهمین نشست کمیته سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: بازنگری و بهسازی سامانه‌های کسب و کار منطقه آزاد قشم با هدف سهولت فرآیند‌های سرمایه‌گذاری به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به الزامات بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های بالادستی، گمرک منطقه آزاد قشم به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی (EPL گمرک) متصل می‌شود و از این طریق می‌توان ضمن ایجاد شفافیت، موجب تسریع امور مربوط به فرایند ترخیص کالا شد.

عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات با هماهنگی و همکاری مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان مشکلات مربوط به سامانه‌های سیفام و بهین‌یاب را احصا نموده و برای تسهیل شرایط استفاده و بومی‌سازی این سامانه‌ها مطابق قوانین مناطق آزاد، اقداماتی صورت می‌گیرد.

عظیم‌زاده اردبیلی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت آسان‌سازی مراحل و فرآیند‌های ثبت شرکت جهت ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: پیش‌بینی‌هایی نیز برای رفع مشکلات سامانه‌های مرتبط با مدیریت ثبت شرکت‌ها با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان انجام شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه سهولت کارکرد سامانه‌های مختلف در حوزه‌های مربوط به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری و افزایش شفافیت و نظارت‌پذیری به عنوان اولویت سامانه‌های جدید به صورت ویژه مورد توجه است؛ گفت: مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان موظف است با پیگیری و انجام موضوعات مطرح شده پیرامون بروزرسانی سامانه‌ها ضمن هماهنگی و کسب نظر مثبت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نسبت بهسازی سامانه‌های حوزه کسب و کار را با سرعت بیشتری انجام دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: