April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۳۲۶
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
مجتمع صنعتی اسفراین بعد از ۲۰ سال کار کردن امروز به بلوغ رسیده است و با تولید قطعات سنگین و نیمه سنگین های‌تک از طریق مهندسی معکوس به تولید در سطح جهانی رسیده است.

مجتمع صنعتی اسفراین با تولید قطعات با تکنولوژی بسیار بالا نیاز جهانی را تامین می‌کند(+فیلم)

علیرضا ارغایی مدیرعامل شرکت صنعتی اسفراین در گفت وگو با پول نیوز فلسفه ایجاد مجتمع صنعتی اسفراین  را بومی‌سازی قطعات سنگین و نیمه سنگین دانست و گفت: فولاد بخش اصلی محصولات ماشین سازی است و از آنجا که  مجموع قطعاتی که قرار است ساخته شود، به فولاد آلیاژی متناسب با آن قطعه نیاز دارد، مجتمع صنعتی اسفراین این نیاز را تامین می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه مجتمع صنعتی اسفراین بعد از ۲۰ سال فعالیت و تلاش بی وقفه، اکنون به بلوغ رسیده گفت: مجتمع صنعتی اسفراین با تولید قطعات سنگین و نیمه سنگین های‌تک از طریق مهندسی معکوس، به مرحله تولیدی با کیفیت در سطح جهانی رسیده است.

 

ارغایی در ادامه  در خصوص مجتمع صنعتی اسفراین توضیحات مفصلی دادو گفت: مجتمع صنعتی اسفراین در ابتدا با طراحی شروع به تولید می‌کند و تا امروز حدود ۸۰ تا ۹۰ گرید آلیاژی تولید کرده است و بر روی قطعات سنگین قدرت مانور بسیار بالایی دارد. همیشه از شرکت‌های دانش بنیان اسم نام می‌برند، ولی تا به حال از مجتمع دانش بنیان نامی به میان نیامده است.

ولی مجتمع دانش بنیان در حقیقت با استفاده از مهندسی معکوس یک طرح را شکافته و به دنبال فرایند ساخت این طرح می‌رود. مهمترین مرحله تولید قطعه فرایند آن است چون پیدا کردن آنالیز مواد بسیار آسان است. از نظر فیزیکی می‌توان انواع قطعات را شناسایی کرد که این هم کار آسانی است، ولی مشخصات قطعه است که شرکت‌های سازنده برای خود نگه می‌دارند که آن اصل دانش فنی است که این دانش به راحتی به دست نمی‌آید.

در حقیقت مجتمع اسفراین بعد از ۲۰ سال زحمت کشیدن با تربیت کارشناسان و متخصصین بومی و تکنسین‌های قوی با آزمایش‌هایی، قطعه را شناسایی می‌کند و در حال حاضر به مرحله رسیده است که می‌تواند یک قطعه را مهندسی معکوس و مجدداً طراحی کند و فرایند ساخت را به مرحله نهایی برساند.

ما در مجتمع صنعتی اسفراین به دنبال ساخت تجاری هستیم تا یک قطعه‌ای بسازیم که با قیمت‌های جهانی رقابت کند. ما با طی کردن تمام مراحل دانش بنیان به تولید انبوه رسیده‌ایم ولی هنوز به پایان کار نرسیده‌ایم، ما در این مرحله تازه به شرکت سازنده این قطعه که چندین سال قبل به این فناوری رسیده است، رسیدیم.


بیشتر بخوانید: مجتمع صنعتی اسفراین بازوی فولادسازی‌ها در تامین قطعات

 

ما در داخل کشور یک برند هستیم برند مجتمع ما را می‌شناسند و خرید می‌کنند به طور مثال برای ساخت یک ماشین که ۱۰ قطعه اصلی دارد ۶ یا ۷ قطعه آن را از ما می‌خرند. ظرفیت شرکت ما سنجیده شده است، سعی و خطا نیست بلکه یک کار آزمایش شده است و با اطمینان قدم به قدم جلو می‌رویم.

 

برگزاری این نمایشگاه‌ها مزایای بسیاری برای صنعت کشور و برای مجتمع ما دارد و ما می‌توانیم با عرضه محصولات خود به شرکت‌های فولادی و دیگر شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند توان خود را افزایش دهیم. در واقع تولید آلیاژی فولاد تمام این قطعات برای تولید پیش نیاز ساخت ماشین است.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: