نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته یکی از مهمترین رویدادهای صنعت گردشگری و صنایع وابسته در جهان است که هر ساله در کشورهای مختلف برگزار میشود. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی و تبلیغ مقاصد گردشگری، فرهنگ و صنایع دستی محلی است و به عنوان یک پل ارتباطی بین صنعت گردشگری و صنایع وابسته به شمار میرود.
یکی از نهادهای فعال در حوزه گردشگری که میتواند نقش میانجی میان فعالان حوزه گردشگری ایفا کند کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است که در این نمایشگاه نیز حضور فعال داشت. در همین رابطه خبرنگار پول نیوز مصاحبهای اختصاصی با مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی داشته است.
محمد حسین صوفی در گفتگو با پول نیوز با اشاره به چرایی برگزاری نمایشگاهها گفت: اساساً نمایشگاهها محل بروز برخی از اقدامات و فعالیتهاست، محل عرض اندام و خودنمایی است. هدف ما از حضور در نمایشگاه نشان دادن توانمندیها و استفاده از ظرفیتهای موجود است. امسال هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری در حال برگزاری است و سعی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی این بوده که در تمام نمایشگاههای مرتبط باید حضور فعالی داشته باشد.
وی افزود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان نهادی خدماتی در حوزه گردشگری و همچنین در حوزه تسهیلات برای گردشگران، برای صدور هینامههای بینالمللی، صدور پلاک بین المللی، برگزاری انواع رالیها، برای فعالیتهای مرتبط با امداد خودرو از جمله خدماتی است که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به گردشگران ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید: تفاهمنامه همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید (+گزارش تصویری)
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچنین درباره هدف این کانون از شرکت در نمایشگاه گفت: هدف ما از شرکت در این دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری این بود که اولاً فعالیتها، اقدامات و عملکرد کانون را به نمایش بگذاریم دوماً در ارتباط با دیگر صنوف حوزه گردشگری باشیم و کمک کنیم به دست اندرکاران این حوزه برای ایجاد رونق گردشگری. سعی کردهایم که غرفه کانون مینیاتوری از فعالیتهای کانون باشه یعنی مجموعه فعالیتها، اقدامات و خدماتی که در طول سال انجام میگیرد را به صورت مینیاتوری در غرفه کانون داشته باشیم.