کد خبر: ۴۱۰۵۸۱
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران از اهمیت شکل‌گیری شهرک صنفی صادراتی در منطقه آزاد قشم خبر داد.

شهرک صنفی صادراتی در قشم ایجاد می‌شود

محمد حسین قمری در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف که با حضور عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درسالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، اعلام کرد: مرکز اصناف کشور به تازگی مساله شکل‌گیری شهرک‌های صنفی صادرات محور را در دستور کارخود قرار داده و علاوه بر منطقه آزاد اروند، قشم هم می‌تواند پایلوت این شهرک‌ها باشد.

قمری ادامه داد: صنوف تولیدی با وراد شدن به این شهرک‌ها زمینه صادرات محصولات خود را براساس قوانین و مقررات برنامه ریزی می‌کنند.

به گفته وی، هر تسهیلاتی که در شهرک‌های صنعتی همچون تامین مواد اولیه و مالیات و در شهر صنفی هم وجود دارد.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران گفت: براساس تاکید معاون اول رییس جمهور بحث ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتحادیه‌ها با هدف توسعه صادرات را دنبال می‌کنیم و قرار شد اگر تشکلی چنین صندوق‌هایی را ایجاد کنند چه برای توسعه صادرات و چه برای توسعه فعالیت خودشان همان مقدار هم دولت از محل تبصره ۱۸ سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

قمری گفت: موضوع خرید اعتباری هم یکی دیگر از مباحث مهمی که دولت بر آن تاکید دارد و الان اولویت اول وزارت صمت است، که شامل حال کارمندان دولت و همه کسانی که با اعتبار سنجی بانک‌ها می‌توانند اعتبار بگیرند، مربوط می‌شود.

وی یادآور شد: توسعه خدمات تجارت الکترونیک هم از مباحث مهمی است که به عنوان یک ظرفیت می‌تواند با ایجاد سایت، ارسال عکس از محصول، تبلیغ و موارد دیگر افزایش یابد و دولت هم از این کسب و کار‌ها با ارائه تسهیلات حمایت می‌کند.

شایان ذکر است؛ نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف، با حضور عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد حسین قمری مدیرکل مرکز خدمات اصناف کشور و ابوالفضل کردی قائم مقام این مجموعه در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: