کد خبر: ۴۱۰۵۸۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با نگاهی جامع به شرایط امروز جزیره قشم می‌توان دید که در گوشه و کنار این جزیره نشانه‌های مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس قابل مشاهده است.

قشم خاستگاه اصلی مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس

عادل پیغامی در اختتامیه نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم، اظهار کرد: غفلت ورزیدن نسبت به فرهنگ و هنر به معنی از دست دادن حیات و هویت ملی و اجتماعی ماست.

پیغامی ادامه داد: با زنده نگه داشتن سنت‌های گذشته و پیوند صحیح آن‌ها با شرایط امروز و آینده، می‌توان برای پیشرفت و توسعه بر بستری فرهنگی و هنری تلاش کرد.

وی اضافه کرد: امروز تمامی مسئولان، مدیران و شهروندان ایرانی در سراسر جهان، مکلف به پاسداری از فرهنگ، هنر و تمدن هستیم.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ گذشته و تاریخ جزیره جهانی قشم، هویت منطقه‌ای و تمدنی خلیج فارس است و موسیقی همواره یکی از ارکان این هویت فرهنگی و هنری در این منطقه بوده است.

پیغامی با اشاره به نقش و جایگاه بالای هنر در تاریج بشریت و ایران، افزود: آنجا که کلام و واژگان به اتمام می‌رسند، انسان‌های بزرگ برای بیان مفاهیم مهمتر و بزرگتر به سراغ هنر می‌روند و موسیقی یکی از هنر‌هایی است که زبان گویای انسان‌های بزرگ است.

وی ادامه داد: جزیره جهانی قشم، ظرفیت تمدنی بسیاری داراست و در گوشه و کنار این جزیره نشانه‌های مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس زنده و پویا هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم ایجاد پیوند میان اساتید و هنرمندان مطرح با استعداد‌های جوان و آینده سازان جزیره قشم، موجب شود تا هنر و بویژه هنر موسیقی این منطقه به جایگاه والای خود دست پیدا کند.

پیغامی در پایان از برنامه ریزی برای استمرار برگزاری جشنواره عودنوازی قشم خبر داد و گفت: امیدواریم برای سال‌های بعدی این جشنواره با حضور هنرمندان بیشتری از سراسر کشور و سایر کشور‌های جهان به صورت بین المللی برگزار شود.

بنابر این گزارش، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از اساتید مطرح موسیقی کشور و هنرمندانی از سراسر کشور و حضور پرشور علاقه‌مندان برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: