کد خبر: ۴۱۰۸۴۹
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
وزیر گردشگری گفت: سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کرد که برای کنترل قیمت ارز در مقطع تعطیلات نوروزی مصوبه دو برابر شدن ارز مسافرتی را اجرا کند.

واگذاری بناهای تاریخی اشکال قانونی ندارد/ ابلاغ مصوبه ارز مسافرتی بدون اطلاع وزارت گردشگری

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد واگذاری دو کاروانسرا در استان سمنان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اظهار داشت: از نظر قوانین یونسکو واگذاری بنا‌هایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی فعالیت می‌کند، اشکال قانونی ندارد. بسیاری از این‌ها در سطح جهانی در اختیار بخش خصوصی است، اما تحت ضوابط یونسکو اداره می‌شود.

وی افزود: این دو کاروانسرا در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است و از نظر قانونی مشکل خاصی ندارد، اما باید کاملا تحت نظر وزارت میراث مرمت شود البته مرمت این دو کاروانسرا هزینه بسیار سنگینی دارد که کاملا نامتعارف و خارج از توان وزارت میراث است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد که از نظر قانونی مشکلی ندارد تحت نظر این وزارتخانه مرمت‌های لازم انجام می‌شود مانند کاری که صندوق احیای ما انجام می‌دهد با کاربری مشخصی که مورد تایید ما خواهد بود می‌تواند فعالیت خود را انجام دهد الان من آخرین خبر را ندارم از اینکه آیا واگذاری انجام شده است یا خیر.

ضرغامی بیان کرد: البته خیلی خوب است که دولت بتواند اعتبارات لازم را در اختیار وزارت میراث قرار دهد که بسیاری از این بنا‌های تاریخی تحت نظارت و مالکیت دولت کار خود را انجام دهد ولیکن به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد به‌خصوص در جا‌هایی که مالکیت آن در اختیار بخش خصوصی است. ما بنا‌های زیادی داریم که ثبت ملی است و در اختیار مردم قرار دارد.

وی همچنین درباره مصوبه ارز مسافرتی گفت: سیاست‌های ارزی دولت و بانک مرکزی ایجاب می‌کرد که برای کنترل قیمت ارز در بازار و در مقطع تعطیلات نوروزی مصوبه دو برابر شدن ارز مسافرتی را اجرا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: