کد خبر: ۴۱۱۱۵۴
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
0
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این جلسه حسین گروسی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده در سال 1402 پرداخت و اهم برنامه‌های سال 1403 در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری و فرهنگی و تصویرسازی و برندینگ را تشریح کرد.

صادرات 166 میلیون یورویی «ماکو» در سال 1402

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو در گزارش پایانی سال ۱۴۰۲، میزان تقاضای سرمایه‌گذاری این منطقه ۴۲ هزار میلیارد تومان داخلی و ۷۵۵ میلیون یورو خارجی عنوان کرد و گفت: برای ۱۶۶ طرح از ۲۵۲ طرح به ارزش ۱۷۶ هزار میلیارد تومان، مجوز صادر شده و عملیات احداث ۲۱۹ طرح نیز آغاز شده است.


حمزه حورسی، در ادامه به حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و خارجی در منطقه اشاره کرد و افزود: ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و ۳۰ میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته خارجی در این منطقه است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو همچنین به میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه هم اشاره کرد و گفت: ۱۶۶ میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور، ۱۶۴۱ میلیون یورو صادرات از مسیر منطقه و همچنین ۶.۵ میلیون یورو صادرات مجدد صورت گرفته است.

در این جلسه که معاونین توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و حقوقی دبیرخانه شورایعالی نیز حضور داشتند، حجت الله عبدالملکی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ قدردانی کرد و ضمن ارائه توصیه‌های مهمی درخصوص سال ۱۴۰۳، از مدیران منطقه آزاد ماکو خواست نهایت تلاش خود را برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تکریم ذینفعان منطقه خصوصا سرمایه‌گذاران و ساکنین منطقه و موضوعات فرهنگی و گردشگری بکار گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: