April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۲۵۲
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
0
کرمان بهشت معادن است که در دو حوزه مس و فولاد فعالیت دارد.

حضور گلگهر در نهمین نمایشگاه اینوکس کیش ۲۰۲۲ +فیلم

محمد مهدی فداکار استاندار استان کرمان در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص فاز عملیاتی گلگهر گفت: استان کرمان به بهشت معادن مشهور است و در دو حوزه اصلی که امروزه در حال بهره‌برداری آن‌ها هستیم، فعالیت دارد.

یکی از آن‌ها مس و دیگری فولاد است که در حوزه فولاد گلگهر بزرگترین معدن فولاد و سنگ آهن است که این شرکت کار بزرگی را انجام می‌دهد.



در طی سال‌های کوتاهی که به نسبت صنایع دیگر که از عمر آن می‌گذرد تولید بسیار خوبی انجام شده است و نقش خوبی را در شرکت‌های زنجیره تولید پس از خودش را دارد.

کاری که اخیراً در حال انجام آن هستیم در حوزه سرمایه گذاری که در کنار گلگهر می‌تواند وارد عرصه شود، سرمایه گذاری که گلگهر انجام داده در زمیه راه آهن است دو خط راه آهن بزرگ که یکی از هند، پاکستان و از زاهدان و همچنین از کرمان به سمت مرکز کشور و دیگری از بندرعباس که گلگهر این خط را به هم متصل کرده است، که این خطوط راه آهن حمل و نقل کالا را آسان کرده و هم استهلاک جاده‌های استان را کاهش داده است که این سرمایه‌گذاری بسیار به جای که نفع اقتصادی آن بالا است. سرمایه‌گذاری دیگری در حوزه اکتشاف که پیشرفت خوبی را به همراه داشته است.

در حال حاضر کار‌هایی در حوزه معدن صورت میگیرد، یکی در خصوص معادنی که غیر فعال است که این معادن در استان کرمان وجود دارد که باید فعال شود و همچنین معادنی که دست نخورده و به مرحله فعالیت نرسیده که باید فعال شود و به مرحله عملیاتی برسد.


اکتشافاتی که در حوزه معادن باید انجام شود، از قبیل زنجیره خدمات جنبی و خوشه‌ای که در ادامه کار‌های بعدی مثل تولید مس است که دیگر آن را صادر نکنیم بلکه به زنجیره تولید در صنعت توجه کنیم.

این مراحل فاز مهمی است که در حوزه معدن صورت گرفته که این به سمت نفع اقتصادی و همچنین اشتغال زایی در حرکت است، که شرکت‌های کوچکی بوجود خواهد آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: