کد خبر: ۴۰۷۵۴۴
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزادو ویژه اقتصادی با تایید توقف چند ساعته فعالیت اورژانس کسب و کار، گفت:‌ تا امروز 312 تیکت در اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ثبت شده است. قطعی این سامانه به‌دلیل جابجایی و انتقال خط تلفن بود که چند ساعتی طول کشید و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

ثبت و پیگیری 312 تیکت در اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور پیگیری مشکلات و درخواست‌های سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و شرکت‌های فناور، نوآور و دانش‌بنیان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی طراحی شده است.

با وجود اینکه طبق یکسال گذشته با ارتباط مستمر با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، مشکلات بررسی شده و برای نظام‌مند کردن این فرآیند و با توجه به اینکه حل برخی مشکلات نیاز به اقدامی در سطح ملی دارد، اورژانس کسب و کار را در معاونت حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی راه‌اندازی شد.

تمام ضوابط و مقرراتی که برای فضای کسب و کار وجود دارد توسط مدیران مناطق باید ارزیابی شود، در واقع باید زمانبدی برای صدور مجوز فعالیت کسب و کار‌ها به حداقل ممکن برسد و این مسئله مستلزم حذف مقررات دست و پاگیر است.

بنا به گفته مشاور رئیس جمهور، قرار است با آغاز به اورژانس کسب و کار با شماره تلفن ۰۲۱۷۹۹۳۶ مشکلات و درخواست‌های سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به صورت فوری پیگیری شود. گزارش عملکرد اورژانس کسب و کار هم به صورت دوره‌ای در اختیار رسانه‌ها و مسئولان قرار خواهد گرفت.


شاخص کسب و کار در مناطق آزاد ایران نسبت به سرزمین اصلی و حتی کشور‌های کمتر توسعه یافته بهتر است، یکی از برنامه‌های اصلی در آژانس کسب و کار، گفتگو با کارآفرینان برای حل مشکلات آن‌ها و طرح این مسائل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

ثبت و پیگیری 312 تیکت در اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزادو ویژه اقتصادی افزود: در سیستم اورژانس کسب و کار متقاضی هم می‌تواند به‌صورت آنلاین و هم تلفنی مشکلات را اعلام کند، این‌ها به تیکت تبدیل می‌شود. پس از آن مشکلات در فرآیند ثبت و بررسی قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: ۳۱۲ تیکت در فرآیند بررسی قرار گرفته و به مناطق و مدیریت‌های ذی‌ربط ارجاع شده و در حال پیگیری است.

وی، با یادآوری این‌که مسائل این تیکت‌ها متفاوت است، افزود: بعضاً یک مسئله‌ای است از جهت یک دستگاه دیگر مانند گمرک یا تعزیرات با مشکل مواجه شده که دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این موارد از طریق همان دستگاه پیگیری می‌کند تا به نتیجه برسد.

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: گاهی هم مشکلات ناشی از ایراد در سیستم اداری مناطق آزاد بوده که در اسرع وقت برطرف می‌شود. نکته‌ای وجود دارد این است که هیچکدام از تیکت‌ها گم نمی‌شود و معاونت حقوقـی و بازرسی و امور مجلس یک به یک تیکت‌ها را پیگیری می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به چگونگی شکل گرفتن ایده ایجاد اورژانس کسب و کار، یادآور شد: در سفر به مناطق آزاد، سرمایه‌گذاران، کارخانه‌داران و کارآفرینان مشکلات خود را مطرح می‌کردند. اگر این‌ها بنده را پیدا نمی‌کردند ممکن بود مشکل همچنان باقی می‌ماند. بر این اساس ایده سامانه اورژانس کسب و کار اجرایی شد که با استفاده از آن عملاً از کف میدان مشکلات را شناسایی کرده و برخی را با یک تلفن، تغییر در سامانه‌ای یا بخشنامه حل کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اورژانس کسب و کار از آغاز فعالیت تاکنون بسیار مفید بوده و توانسته‌ایم برخی از رویه‌های اشکال دار را شناسایی کنیم. قطعاً با این اورژانس روز به روز فرآیند رسیدگی به مسائل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تسریع می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: