April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
چند علامت سوال در قندان این شرکت؛
کد خبر: ۳۱۹۶۲۱
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
۲
گزارش هیئت مدیره «قپیرا» نکات جالب توجهی از جمله کاهش سودآوری در سال مالی 99 با وجود افزایش درآمدها، دارد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت فراورده های غذایی و قند پیرانشهر که با نماد «قپیرا» در بازار سرمایه حضور دارد، سال 98 را تا به امروز با بازدهی مطلوب 112 درصدی سپری کرده است.

سهامداران «قپیرا» در انتظار کاهش سود باشند


این شرکت که سال مالی منتهی به تیر ماه دارد، 26 آبان ماه به مصاف مجمع سالانه می رود تا بخشی از 1701 ريال سود هر سهم محقق شده در سال مالی 98 را بین سهامداران خود تقسیم کند. البته تا به امروز هنوز گزارش حسابرسی شده صورت های مالی منتشر نشده است و تا زمانی که گزارش حسابرس ارائه نشود، امکان برگزاری مجمع سالیانه وجود ندارد. باید منتظر ماند و دید در چند روز باقی‌مانده تا زمان برگزاری مجمع، حسابرسان می توانند گزارش خود را ارائه کنند؟!
«قپیرا» در فروردین ماه خبر از برنامه ریزی جهت افزایش سرمایه 100 درصدی داد تا مبلغ سرمایه اسمی خود را به 400 میلیارد ريال برساند. در حال حاضر این امر در انتظار مجوز سازمان بورس است تا در مجمع فوق العاده به شور و تصمیم‌گیری گذاشته شود اما؛ در این میان، نکته جالب توجه محل افزایش سرمایه است. هیئت مدیره شرکت تصمیم به افزایش سرمایه 200 میلیارد ريالی از محل آورده نقدی سهامداران گرفته، در حالی که مبلغ سود انباشته قابل توجه است و به راحتی می توانست بخشی از سود انباشته را به سرمایه مبدل سازد.
حال سوال این است چرا در شرایطی که 2.5 برابر سرمایه کنونی، سود انباشته وجود دارد، به‌جای محل نه چندان جذاب آورده نقدی، سهام جایزه را برای افزایش سرمایه انتخاب نکرده‌اند؟!
در گزارش هیئت مدیره، پیش بینی شده این شرکت قندی در سال مالی 99 بیش از 59 هزار تن شکر تولید و با نرخ 40500 ريال به فروش برساند. ضمن این که، قرار است طی این سال 3 میلیون لیتر الکل از چرخه تولید به فرآیند فروش افزوده شود. نرخ فروش الکل در سال مالی 98 رشد 383 درصدی داشت.

سهامداران «قپیرا» در انتظار کاهش سود باشند

«قپیرا» برآورد کرده در سال مالی 99 به درآمد فروش 3068 میلیارد ريالی دست یابد که نسبت به سال مالی 98 رشد 17 درصدی را نشان می دهد اما؛ افزایش هزینه های مالی و همچنین افزوده شده مالیات به لیست هزینه ها، اجازه نمی دهد سود همگام با درآمدها رشد کند و انتظارات شرکت از تحقق 1507 ريال سود به ازای هر سهم است که از سود تحقق یافته سال مالی 98 حدود 12 درصد کمتر است.

سهامداران «قپیرا» در انتظار کاهش سود باشند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
12:14 - 1398/08/13
نگاه متفاوتی بود به گزارش قپیرا
ناشناس
United States
21:56 - 1399/01/04
شرکت باید اخبار امیدوارکننده ای به سهامداران بدهد .
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: